Top 10 problemów Zielonej Góry
Była akcja "Przystanek Gazeta", inne media też po raz pierwszy zainteresowały się tym że to miasto ma jakieś problemy. Proponuję wspólymi siłami zrobić "top 10" i wybrać te największe bolączki.
Moje typy:
1. Emigracja młodych ludzi z ZG (wg mnie jej skala przerosła wszystkie inne problemy)
2. Brak inwestorów, przede wszystkim oferujących wysokie płace
3. Brak kompetentnych kadr w urzędach miejskim i marszałkowskim- jesteśmy rządzeni niekompetentnie.
4. Niska jakość życia w mieście: kultura na powiatowym poziomie (przykład- ZOK), kiepska infr. sportowa (brak naśnieżanego stoku, krytego skateparku, snowparku), upadły transport zbiorowy etc.
5. Estetyka miasta- tak nie wyglądają już polskie miasta szczególnie te chcące przyciągnąć turystów. Ten azjatycki chaos pawilonów i reklam to ma być centrum miasta? Kiczowate kolory kamienic malowanych za miejskie pieniądze?
6. Fatalne połączenia kolejowe. Prędkość pospiesznych do Wrocławia czy do Zbąszynka to po przeliczeniu średnio 35 - 40 km/h. Koleje państwowe wypadły z rynku, kto jeździ jeszcze koleją do Żar Żagania? Nawet do Nowej Soli jeździ się bardziej autobusem kursują co 30 minut. Za co te 21 mln dla PKP? Na pociągi-widma, aby były?
Moje typy:
1. Emigracja młodych ludzi z ZG (wg mnie jej skala przerosła wszystkie inne problemy)
2. Brak inwestorów, przede wszystkim oferujących wysokie płace
3. Brak kompetentnych kadr w urzędach miejskim i marszałkowskim- jesteśmy rządzeni niekompetentnie.
4. Niska jakość życia w mieście: kultura na powiatowym poziomie (przykład- ZOK), kiepska infr. sportowa (brak naśnieżanego stoku, krytego skateparku, snowparku), upadły transport zbiorowy etc.
5. Estetyka miasta- tak nie wyglądają już polskie miasta szczególnie te chcące przyciągnąć turystów. Ten azjatycki chaos pawilonów i reklam to ma być centrum miasta? Kiczowate kolory kamienic malowanych za miejskie pieniądze?
6. Fatalne połączenia kolejowe. Prędkość pospiesznych do Wrocławia czy do Zbąszynka to po przeliczeniu średnio 35 - 40 km/h. Koleje państwowe wypadły z rynku, kto jeździ jeszcze koleją do Żar Żagania? Nawet do Nowej Soli jeździ się bardziej autobusem kursują co 30 minut. Za co te 21 mln dla PKP? Na pociągi-widma, aby były?
Komentarze
Prześlij komentarz