Propozycje zmian organizacyjnych w MZK Zielona Góra
(dla MZK Zielona Góra w listopadzie 2007)
Analiza stanu obecnego
In minus:
Analiza stanu obecnego
In minus:
Niskie częstotliwości kursowania na wszystkich liniach poza kilkoma. Brak cykliczności w kursowaniu poza jednym wyjątkiem. System biletowy uniemożliwiający przesiadki. Brak skomunikowania istotnych obszarów miasta komunikacją miejską. Brak skomunikowania historycznego centrum miasta. Niska liczba korzystających z komunikacji miejskiej dziennie. Brak dworców i węzłów przesiadkowych. Brak systemu Park & Ride. Deficyt: dotacje pokrywające istotną część kosztów przedsiębiorstwa.
In plus: system informacji w czasie rzeczywistym, automaty biletowe.
Propozycje zmian
-Wprowadzenie systemu Park& Ride na linii „0”, wykorzystując już istniejące parkingi na ul. Wrocławskiej (pętla „0” oraz nowy parking przy cmentarzu) oraz zmiana rozkładu na tej linii na cykliczny (kursy co 20 minut)
-Kompleksowa przebudowa rozkładów jazdy celem osiągnięcia cyklu na większości linii.
-Wynajęcie konsultantów celem przebudowy układu linii. Wzorem Poznania: zmniejszenie liczby linii poza szczytem komunikacyjnym, wprowadzenie systemu biletowego umożliwiającego przesiadki, wprowadzenie punktów przesiadkowych- węzłów.
-Komunikacja miejska na nowych ulicach: propozycje Ceramiczna, Francuska, Dolina Zielona, Zdrojowa (nowy łącznik do Sulechowskiej) etc. Pętle uliczne. Propozycja- ucieczka z głównych ulic na ulice osiedlowe.
-Powrót kom. miejskiej do centrum miasta. Nowe węzły przesiadkowe- propozycje: pl. Matejki, pl. Pocztowy, ewentualnie pl. Bohaterów.
-Węzeł przesiadkowy przy dworcu, pod wiaduktem. Propozycja nowego węzła przy ul. Podgórnej (hala targowa)
-W związku z przebudową centrum miasta możliwość powrotu kom. miejskiej do historycznego centrum (np. na ul. Kupiecką, a nawet ul. Żeromskiego). Analiza.
- Powrót komunikacji nocnej. W dni powszednie przewozy pracownicze dostosowane do obsługi komunikacyjnej, w weekendy (pt- sob) nowa linia po śladzie „8”, kusy w obie strony, po taryfie dziennej.
Propozycje zmian
-Wprowadzenie systemu Park& Ride na linii „0”, wykorzystując już istniejące parkingi na ul. Wrocławskiej (pętla „0” oraz nowy parking przy cmentarzu) oraz zmiana rozkładu na tej linii na cykliczny (kursy co 20 minut)
-Kompleksowa przebudowa rozkładów jazdy celem osiągnięcia cyklu na większości linii.
-Wynajęcie konsultantów celem przebudowy układu linii. Wzorem Poznania: zmniejszenie liczby linii poza szczytem komunikacyjnym, wprowadzenie systemu biletowego umożliwiającego przesiadki, wprowadzenie punktów przesiadkowych- węzłów.
-Komunikacja miejska na nowych ulicach: propozycje Ceramiczna, Francuska, Dolina Zielona, Zdrojowa (nowy łącznik do Sulechowskiej) etc. Pętle uliczne. Propozycja- ucieczka z głównych ulic na ulice osiedlowe.
-Powrót kom. miejskiej do centrum miasta. Nowe węzły przesiadkowe- propozycje: pl. Matejki, pl. Pocztowy, ewentualnie pl. Bohaterów.
-Węzeł przesiadkowy przy dworcu, pod wiaduktem. Propozycja nowego węzła przy ul. Podgórnej (hala targowa)
-W związku z przebudową centrum miasta możliwość powrotu kom. miejskiej do historycznego centrum (np. na ul. Kupiecką, a nawet ul. Żeromskiego). Analiza.
- Powrót komunikacji nocnej. W dni powszednie przewozy pracownicze dostosowane do obsługi komunikacyjnej, w weekendy (pt- sob) nowa linia po śladzie „8”, kusy w obie strony, po taryfie dziennej.
-Propozycje na przyszłość: zwiazek komunikacyjny, wykorzystane torów dla szynowej kom. miejskiej i aglomeracyjnej, system infotainment w autobusach.
Pusat Obat Aborsi
OdpowiedzUsuńObat Bius Cair
Obat Bius Trivam Propofol
Obat Penggugur Kandungan
Obat Bius Hirup
Ciekawe, czemu tyle z tych linii usunięto
OdpowiedzUsuń