Port Lotniczy Zielona Góra Babimost nie zostanie przystosowany do obsługi tanich linii lotniczych
Agencja prasowa
Sztuka. Kultura. Nauka.
* * *
Merkuriusz Polski dzieje wszystkiego świata w sobie zamykający dla informacji pospolitej. Od 3 stycznia 1661.
February 5th, 2016
Port lotniczy Zielona Góra- Babimost nie zostanie dostosowany do obsługi tanich linii lotniczych
Jak wyjaśnia rzecznik PPL, pan Przemysław Przybylski, dostosowanie portu lotniczego Zielona Góra- Babimost do obsługi tanich linii lotniczych nie znajduje uzasadnienia gospodarczego i nie nastąpi. Port lotniczy Zielona Góra- Babimost nie będzie więc obsługiwał tanich linii lotniczych. Obecna poczekalnia jest zbyt mała by pomieścić pasażerów w przypadku obsługi przez ten port lotniczy tanich linii, mieści tylko 60 pasażerów, ok. 3-4 razy zbyt mało. Port obsługiwał linie czarterowe podczas remontu pasa startowego w Poznaniu- Ławicy dzięki wykorzystaniu tymczasowego namiotu. Jednakże całoroczna obsługa tanich linii lotniczych wymaga inwestycji w powiększenie poczekalni dla pasażerów, co nie nastąpi. Jak informują władzze samorządowe, nie nastąpi także inwestycja w przedłużenie bocznicy do portu lotniczego pod terminal pasażerski, a sama linia kolejowa do portu może zostać wkrótce zlikwidowana, jako że znajduje się w rękach komornika sądowego.
Jak ten port ma obsłużyć tanie linie, skoro na poczekalni dla pasażerów mieści się ich jedynie 60? Poczekalnia ma tylko 60 miejsc siedzących. Podobno planowano przebudowę terminalu nr 1, który jest własnością PPL. Kiedy to nastąpi?
Przemysław Przybylski
Rzecznik Prasowy
Lotniska Chopina w Warszawie
Rzecznik Prasowy
Lotniska Chopina w Warszawie
Krótka historia, która pokazuje jak się można pozbyć miliarda złotych. Przygraniczny region w Polsce. 600- 800 tysięcy pasażerów z regionu nie korzysta z miejscowego portu lotniczego, ale przejeżdża przez granicę, by dotrzeć do portów lotniczych po niemieckiej stronie granicy.
Jadę do miejscowego portu lotniczego. W sumie 3 terminale: 2 pasażerskie, 1 terminal cargo. Nawet imponujący widok ciągu sporych budynków z oddali. W terminalu cargo jakiś skład niepotrzebnego chwilowo wyposażenia. Terminal pasażerski numer 1: typowi pasażerowie zwykłego samolotu tanich linii się po prostu nie pomieszczą, poczekalnia liczy zaledwie 60 miejsc siedzących (zbudowano go ok. 40 lat temu i nigdy nie dostosowano do potrzeb rynku). Gdy podczas remontu sąsiedniego lotniska przeniesiono tu część połączeń, pasażerowie musieli być odprawiani z namiotu. Terminal 2 dopiero co powstał i służy pasażerom przylatującym. Wydrwiono go w ogólnopolskiej prasie, pisząc że jest to terminal dla pasażerów których nie ma.
Polska gospodarka jest chyba mocno zepsuta. Port lotniczy jest w całości państwowy, nikomu- poza chyba mną, nie zależy aby ten port lotniczy naprawiono. O sprawie z namiotem opowiedział mi lokalny poseł, wypominając to, jak nikomu nie zależy na ożywieniu tej powstałej przed ponad półwieczem budowli. Port okazuje się mieć całą masę drobnych braków i niedociągnięc, tanie linie nie są nim w ogóle zainteresowane, a tradycyjne linie lotnicze nie chcą z niego korzystać bez ogromnych wielomilionowych dopłat.
Chcę obejrzeć "mityczne" połączenie kolejowe do portu lotniczego- jego naprawę planowano już dekadę temu. Tymczasem takie połączenia kolejowe potrafią ożywić zapomniane porty lotnicze- jak w Szymanach koło Szczytna na Mazurach. Jak podaje PKP PLK, czas prejazdu z Babimostu do Gorzowa wyniósłby 1 godzinę 11 minut, a wraz z przedłużeniem istniejącej bocznicy pod terminal pasażerski- 1 godzinę 15 minut. Obecnie bocznica jest wystawiona przez komornika sądowego na sprzedaż, torowisko do portu lotniczego może zostać wkrótce zlikwidowane.
"Jaki byłby czas przejazdu autobusu szynowego na trasie Babimost- Gorzów Wielkopolski z postojami tylko w Zbąszynku, Międzyrzeczu, Skwierzynie? Obecnie jest to 1 godz., 25 minut dla składu zatrzymującego się na wszystkich przystankach. Chcę opisać szanse na połączenie kolejowe do portu lotniczego w Zielonej Górze- Babimoście, dziś oglądałem zarośniętą drzewami bocznicę do portu lotniczego. Potrzebuję więc ustalić możliwie szybki czas przejazdu z Babimostu do Gorzowa autobusem szynowym."
Odpowiedź:
"po przeprowadzonej analizie rozkładu jazdy, dla założeń podanych poniżej (postoje po 1 minucie w st. Zbąszynek, Międzyrzecz, Skwierzyna) czas jazdy wynosi około 1h11minut. Do analizy użyto autobusu szynowego SA139, który obecnie kursuje na tym odcinku linii.
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A."
Tory do tego portu lotniczego są o dziwo nierozkradzione, ale zarośnięte, tuż na początku wyrasta na torach całkiem spore drzewo. Im dalej, tym na torach drzew więcej. Zaczyna się teren lotniska, przechodzę przez wielką dziurę w płocie z drutu kolczastego. Wielkie opuszczone magazyny, puste kilka hal, wreszcie docieram na małą stacyjkę. Asfaltowy peron o kilkunastometrowej długości, w sam raz na szynobus, dalej przechodzi w rampę. Oglądam jeszcze inne rozwidlenie torów w stronę terminalu pasażerskiego. Gdzieś tu rozebrano linię kolejową w kierunku terminalu, ale nie mam czasu badać, wracam.
Sprawdzam zdjęcia lotnicze portu. Opuszczony hangar w którym proponowałem aby zrobić bazę serwisową dla jedynego samolotu przewożnika pasażerskiego (bazuje tutej jedna linia lotnicza). Masa opuszczonych budynków, ogromne niewykorzystane tereny wokół lotniska. Ktoś produkuje tutaj palety (mijam się z ciężarówką wywożącą ładunek palet), i to w zasadzie wszystko, co się gospodarczo dzieje wokół tego ogromnego portu lotniczego, mogącego zaparkować jednocześnie 12 boeingów.
Wszelkie plany ożywienia tego portu lotniczego się nie powiodły. Czemu? W mojej opinii zawiodły media. W Polsce nie ma kompetentnych mediów które mogłyby profesjonalnie opisać port lotniczy, i wskazać jak go naprawić. Zamiast tego media kpiły z pracowników portu obługujących po jednym samolocie dziennie na zmianie, pokazywały lokalnych polityków- przerażonych i wymownie przełykających ślinę na samo pytanie o tutejszy port lotniczy, jak gdyby dziennikarze mieli ich zaraz zarżnąć.
Przygraniczny region nie posiada kadr mogących profesjonalnie zarządzać portem lotniczym. Port lotniczy jest państwowy, ale władze w Warszawie wymyśliły że to lokalni politycy mają zadbać o promocję portu wśród przewoźników. Na listy z miejscowego urzędu przewoźnicy nie odpisują, na branżowych portalach (np. pasazer.com) swego czasu natrząsano się gdy lokalna marszałek województwa próbowała wynegocjować międzylądowanie już upadłych linii OLT w tym porcie- śmiano się że zamiast z przewoźnikiem, podjęła negocjacje z innym portem lotniczym. Były pilot, uznawany za najbardziej kompetentnego polityka w temacie tutejszego portu lotniczego, też nie wskórał wiele. Port ożył jedynie na chwię, podczas remontu sąsiedniego portu przeniesiono tutaj loty czarterowe na Majorkę czy Teneryfę. I to by było na tyle.
Skomplikowane branże gospodarki wymagają specjalistycznych kadr, których w Polsce, poza wielkimi metropoliami nie ma. Lokalny poseł proponował by ożywić port podkupując pracowników z innych portów lotniczych. Ale to tylko propozycje, a tutejszy port lotniczy działa jak działał- na ogromnych, corocznie kilkunastomiliowych dotacjach. Po raz pierwszy zawitał na łamy prasy 55 lat temu, przyjmując samego Jurija Gagarina. Gdy próbowałem zsumować wydatki na ten port i na dotowanie połączeń lotniczych od jego powstania, wyszła mi kwota bliska miliarda złotych...
Z taką gospodarką nie dogonimy Niemiec, nie prześcigniemy sąsiedniego kraju. Tutejsi mieszkańcy w setkach tysięcy wybrali porty po zachodniej stronie Odry i Nysy.
Adam Fularz
Fotografia wg skyscrapercity
P.S. Elżbieta Kisil z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa odmówiła telefonicznie udzielenia odpowiedzi na pytania jakie przesłałem do MIB, także pytając o ten port lotniczy, twierdząc że media w których pracuję składają w tym ministerstwie zbyt wiele pytań prasowych.
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
gucci borse
OdpowiedzUsuńcanada goose uk
air max 90 black
canada goose jackets
true religion jeans
toms outlet
ray ban outlet store online
birkenstocks
air force 1
reebok
fitflops
christian louboutin sale
nike air force
asics gel nimbus
jordans shoes
oakley sunglasses
longchamp bag
yeezy boost 350
under armour shoes
prada outlet
tiffany jewelry outlet
longchamp bag
levis 501
coach outlet online
coach outlet store online
sac longchamp
michael kors outlet online
coach outlet online
coach outlet online
fitflops sale clearance
longchamp handbags
nhl jerseys wholesale
oakley vault sunglasses
micahel kors
michael kors outlet
fitflops sale clearance
true religion outlet
201683yuanyuan
foamposite shoes
OdpowiedzUsuńmichael kors factory outlet
nike free run
true religion canada
ferragamo outlet
dior sunglasses
oakley sunglasses
ugg boots outlet
coach outlet
longchamp solde
ugg outlet
nike air max
ugg uk
air jordan 4
hollister
ysl outlet online
cheap ray ban sunglasses
michael kors handbags clearance
coach outlet online
nba jerseys
valentino outlet
ralph lauren outlet
michael kors outlet
football shirts
polo ralph lauren
adidas wings shoes
coach outlet online
lululemon outlet
nfl jerseys wholesale
fitflops clearance
abercrombie outlet
louis vuitton outlet store
coach outlet
mlb jerseys
ugg boots sale
chanyuan0811
michael kors outlet
OdpowiedzUsuńcoach factory outlet
canada goose jackets
coach outlet
timberland boots outlet
yeezy boost 350
ysl outlet
ugg outlet
yeezy 350 boost
michael kors outlet
20611025caiyan
louis vuitton purses
OdpowiedzUsuńasics outlet
michael kors bags
uggs outlet
uggs on sale
hermes outlet
ugg boots
nike tn pas cher
rolex watches
uggs outlet
2016.10.28xukaimin
hxy2.10
OdpowiedzUsuńtiffany and co
beats by dr dre
louis vuitton outlet
ray ban sunglasses
christian louboutin sale
north face jackets
ferragamo shoes
tiffany and co
north face jackets
ray ban sunglasses
hxy2.10
OdpowiedzUsuńtiffany and co
beats by dr dre
louis vuitton outlet
ray ban sunglasses
christian louboutin sale
north face jackets
ferragamo shoes
tiffany and co
north face jackets
ray ban sunglasses
hilfiger outlet
OdpowiedzUsuńray ban canada
michael kors
ralph lauren
replica watches
michael kors canada
oakley sunglasses
kate spade handbags
ugg boots
asics shoes
20173.11chenjinyan
nike store
OdpowiedzUsuńflip flops
dolce and gabbana
converse outlet store
jordan xx9
jordan 4
dak prescott jersey
iphone x case
burberry
insanity
2018.7.28chenlixiang
kd 12 shoes
OdpowiedzUsuńsupreme
timberlands
adidas nmd
balenciaga
jordan shoes
birkin bag
nike react
nike shox
jordan shoes
r3m50i0m84 q5u86p1s48 q8b71r8k21 l8e17m8c08 x9o59e8a96 y2m07e0d36
OdpowiedzUsuń