O budowę połączenia kolejowego do portu lotniczego Babimost

Szanowni Państwo,

Proponuję budowę nowoczesnego systemu komunikacyjnego- systemu S-Bahn, który zrewolucjonizuje transport w regionie. 

Na linii gdzie dotychczas pociągi jeżdziały bardzo rzadko, wprowadzona zostałaby nowa oferta przewozowa- pod marką S-Bahn Frankfurt (Oder). Nawiązanie do idei kolei miejskiej nie jest przypadkowe- a kolej miałaby za zadanie skomunikować miasto Frankfurt z odległym lotniskiem. 

Chcąc ożywić port lotniczy, należy zadbać o jego poprawne skomunikowanie. Dobrze połączony z Berlinem i Brandenburgią port lotniczy przy granicy może skutecznie konkurować z portami lotniczymi Berlina i wypromować się jako kolejne lotnisko obsługujące region Frankfurtu nad Odrą, Berlina i okolic. Oczywiście, nie będzie to zbyt wielki sukces komercyjny, ale być może pozwoli by ten port utrzymał się na rynku. Obecnie ten port lotniczy przynosi znaczne straty finansowe. Ma na tyle dużą przepustowość, że mógłby również obsługiwać ruch dla wschodniej części Niemiec.

Obecnie, aby połączenie do portu lotniczego było możliwe, konieczna jest budowa odcinka 1500 metrów toru kolejowego, którego brakuje na  końcu bocznicy kolejowej prowadzącej do lotniska. Sprawa rozbija się o pokrycie kosztów przygotowania studium wykonalności, o to, kto ma ponieść koszty przygotowań i czy takie połączenie ma sens. Wg wypowiedzi władz, na tym etapie rozwoju portu takie połączenie nie byłoby sensowne.

Przekonajmy władze samorządowe, że takie połaczenie jest możliwe. Jako ekonomista, widzę wielką szansę na realizację pomysłu, aby połączyć port lotniczy Berlin-Frankfurt (Oder), Berlin-Frankfurt (Oder) Lotnisko (Polski: Port Lotniczy Zielona Góra-Babimost) do sieci kolejowych przewozów pasażerskich.

Myślę, że realizacja pomysłu spowoduje, że lotnisko pasażerskie pomiędzy Poznaniem a Berlinem przetrwa, jeśli sprawnie zainwestujemy pieniądze na podłączenie do sieci kolejowej.

Dwa nowe odcinki kolejowe są potrzebne- jeden do podłączenia linii z Frankfurt- Odrą do linii do Babimostu. Efekt tego łącznika to unikanie zmiany kierunku w Zbąszynku, i- kolejny krótkiodcinek toru jest potrzebny- jest to około 1500 metrów, aby połączyć lotnisko z miastem Frankfurt (Oder), za pomocą dedykowanego, specjalnego połączenia kolejowego S-Bahn Frankfurt (Oder).

Pociąg ruszy w Frankfurt (Oder), zatrzymując się w Słubicach, Kunowicach, Rzepinie, Torzymiu, Toporowie, Świebodzinie, na stacji Babimost, docierając do lotniska Berlin - Frankfurt / Port Lotniczy Zielona Góra. Czas podróży powinien wynosić około 40-50 minut. System S-Bahn można wprowadzić do obsługi linii do lotniska natychmiast, budując peron końcowy w porozumieniu z właścicielem terenu, firmą IG Polska.-- 
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
+48604443623

Komentarze

Prześlij komentarz

Waszym zdaniem



Jak bardzo szybko opublikować swoje teksty lub wydarzenie?

Jak publikować swój tekst/ event?
Swoje wydarzenie lub pojedynczy tekst podeślij na adres email: adam(małpa)wieczorna.pl
Zaopatrz emajl w komunikatywny tytuł: będzie on tematem twojego artykułu/ wydarzenia.
Możesz dołączyć plik graficzny (formaty: jpg, png, gif). Wydarzenie lub tekst ukaże się natychmiast na stronie.
Osoby zainteresowane stałą współpracą otrzymują swoje konto: zgłoszenia na wydawnictwo(małpa)wieczorna.pl. Odwołania publikacji i skargi, wnioski o wycofanie publikacji proszę słać sms-em Tel. 0604443623