Przeciwko prześladowaniu 18-letniego innowiercy w Gorzowie

Wspólnota Ras Tafari w Zielonej Górze wyraża swój sprzeciw przeciwko prześladowaniu wyznaniowym 18-letniego założyciela wspólnoty rasta w Gorzowie Wielkopolskim (adres jego wspólnoty: http://rastuchy.ning.com/profile/wspolnotagorzow ). Z opisu zdarzenia dokonanego przez osobę poszkodowaną wynika iż było to prześladowanie innowiercy. Do prześladowań doszło w gorzowskim technikum numer 9. Jak opisała to osoba prześladowana, wychowawczyni dała mu do zrozumienia że jego postawa może szkodzić innym, i że demoralizuje on osoby w jego otoczeniu wyznawanymi ideami. Uczeń nosił koszulkę propagująca legalizację konopii (z hasłem „wolność dla konopi konopie dla wolności”).

Wg relacji ucznia, nauczycielka miała go następnie poinformować że będzie wydalony ze szłoły. Uczeń tak opisał to zdarzenie na forum swojej wspólnoty:


"Wychowawczyni patrząc pożądliwym wzrokiem pytała mnie czy wiem kto w szkole
zażywa narkotyki miało być to pewne ultimatum nie wydaliliby mnie wtedy "lecz
kiedy odpowiedziałem pani "przykro mi niestety nie będę donosicielem i nie mam
zamiaru wydawać kogoś" mina wychowawczyni przybrała od razu poważny wyraz i
usłyszałem w odpowiedzi że rozpatrzą decyzję czy mnie zostawią w szkole do
wtorku a w środę dadzą znać. :)tyle powiem nie przejmuje się tym bardziej bałem
się o dobro moich kobiet i moich braci w szkole niż o swoje. Bo niektórzy mają
plany jeszcze bardziej ambitne od moich :) Pozdrawiam Jah z wami. "

Uczeń w obawie o bycie relegowanym przeniósł się, wbrew swoim planom edukacyjnym (chciał parać się biznesem ogrodniczym) do innej szkoły zawodowej, i musiał cofnąć się dwa lata wstecz.

Oto komentarz ucznia



Brat Ernest 22:31:15
mam tyle rzeczy do powiedzenia a nie wiem co poweodzieć
:D
Ja 22:31:59
to co czujesz mów

Ja 22:32:13
raczej to co o
tej sprawie czujesz teraz, twoje emocje
Brat Ernest 22:32:23
jestem
oburzony
Brat Ernest 22:32:36
że za marihuanę i wyznawane idee
Brat
Ernest 22:32:45
i z tym czy się identyfikuje
Brat Ernest 22:32:57
jest dla innych gówno warte
Ja 22:33:35
ok.
Brat Ernest 22:33:45
albo tego że nie są respektowane także moje obyczaje
Brat Ernest
22:34:28
no bo kurde
Ja 22:34:34
no

Brat Ernest 22:34:36
to że mnie wyrzucą z tamtąd
Brat Ernest 22:34:39
nic nie zmieni
Brat Ernest 22:34:53
ja dalej będę taki sam przecież
Brat Ernest
22:35:16
a ja kocham to co lubię
Brat Ernest 22:35:22
Jah czuwa :D
Brat Ernest 22:35:37
wiem że pomimo tego da mi odpowiednie miejsce
Brat Ernest 22:35:49
w którym będą ludzie przez niego wyznaczeni
Ja
22:36:22
:)
Ja 22:38:21
bradda czy to co napisałeś o twoich
uczuciach można traktowac jao twoją wypowiedż "dla prasy"? :)
Brat Ernest
22:38:35
tak jest

(…)

Brat Ernest 22:44:40
nie rozumiem
skoro staram się być dobrym człowiekiem
Brat Ernest 22:44:50
tak
wieleosób mi w tym przeszkadza
Brat Ernest 22:44:54
chociażby szkoła
Brat Ernest 22:45:01
która pozornie ma pomaagać
Ja 22:45:13
ale
ci ludzie ciebie nie rozumieją.
Brat Ernest 22:45:38
ze względu na inne
poglądy
Ja 22:45:49
to jak ty kodujesz swój przekaz nie znaczy że
odbiorca rozkoduje go tak samo.
Brat Ernest 22:45:57
mierzą wszystkich
jedną miarą

(..)

Brat Ernest 22:48:00
dlatego że mam inne
wartości jestem dyskryminowany? o nie
Brat Ernest 22:48:54
niech to
będzie dla każdego przykład aby wasze przekonania zawsze były ponad wszelakie
ograniczenia
Brat Ernest 22:49:11
i jeżeli coś uważasz za słuszne
Ja
22:50:12
?
Brat Ernest 22:50:16
to kochaj to całym sercem
Brat Ernest 22:50:30
tyle odemnie dobrej nocy :)

Komentarze

  1. Niezły kabaret. Jak mają Pana w Zielonej Górze traktować poważnie?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Waszym zdaniem



Jak bardzo szybko opublikować swoje teksty lub wydarzenie?

Jak publikować swój tekst/ event?
Swoje wydarzenie lub pojedynczy tekst podeślij na adres email: adam(małpa)wieczorna.pl
Zaopatrz emajl w komunikatywny tytuł: będzie on tematem twojego artykułu/ wydarzenia.
Możesz dołączyć plik graficzny (formaty: jpg, png, gif). Wydarzenie lub tekst ukaże się natychmiast na stronie.
Osoby zainteresowane stałą współpracą otrzymują swoje konto: zgłoszenia na wydawnictwo(małpa)wieczorna.pl. Odwołania publikacji i skargi, wnioski o wycofanie publikacji proszę słać sms-em Tel. 0604443623