WOŚP ma w d... apele o czystość na Śmiećstoku- Woodstocku

Uczmy ludzi śmiecić wokół- tego od kilkunastu lat uczy młodych pan Jerzy Owsiak i jego fundacja WOŚP. Festiwal jaki owa organizacja urządza, może być znośnym, a nawet przyjemnym miejscem, gdyby nie dywan milionów wdeptanych w ziemię śmieci. Potem teren imprezy sprzątają wolontariusze, ucząc tym samym młodych Polaków, że jak się naśmieci i naniszczy przyrody, to ktoś posprząta.

To skandal. Skandalem jest także permisywna postawa tutejszych mediów- dla nich problemu nie ma. Śmiecenie jest normalnością.



Oto list (bez odpowiedzi) wysłany do WOŚP 11 maja 2009, 3 miesiące przed festiwalem.



Szanowni Państwo,
Krótko, bo mam wrażenie że trafi to do szuflady tudzież kosza.
Obserwacje:

- w poprzednim roku teren festiwalu tonął w śmieciach. Ja nie rozumiem, dlaczego nie przerwano festiwalu z powodu porozrzucania śmieci przez fanów. Dla mnie to tolerowanie tego że ktoś niszczy środowisko naturalne. Ja bym dla tak zachowujących się ludzi nie puszczał żadnej muzyki. Bo czego taka pobłażliwość uczy?

Pan chce się bawić w brudzie? Bo ja nie. Oburza mnie, i to bardzo mocno, że Państwo to niszczenie środowiska, rzucanie śmieci do lasu czy w trawę tolerują, czyli przymykają na to oczy.

W Lubuskiem są miejsca gdzie ludzie wrzucają śmieci do lasu. To oburzające że tego można nauczyć się na Państwa festiwalu. Co to za poszanowanie dla higieny i czystości? Mi wstyd przed Niemcami z wiosek przygranicznych, których dużo przyjeżdża na to śmieciowisko nie owijając w bawełnę. Ja jeżdżę na festiwale dla rasta czy fanów ragga czy densholu, i nigdzie nikt tak skandalicznie nie rozrzuca śmieci. Jest czysto. Ja nie wiem, czego to jest kwestia, ale na polu namiotowym niemal nie ma stojaków z koszami na śmieci, są tylko te duże kontenery.

-niestety, ja i moi znajomi w zeszlym roku byliśmy tam tylko ze względów towarzyskich. Dla znajomych z Zielonej Góry, którzy tam wspólnie jeżdżą. Muzycznie nic nam nie odpowiadało. Scen było za mało, ludzie lubią różnorodną muzykę i są różnych wyznań. Ja naprawdę słucham muzyki ragga, raggajungle, i trochę densholu. W Warszawie, gdzie mieszkam, codziennie są imprezy z taką muzyką, czasem nawet po 2-3 dziennie. Tymczasem Państwa festiwal nie ma niemal nic dla tego typu fanów.

-nie podoba mi się klimat imprezy alkoholowej (dominująca używka na Woodstock). Tymczasem dla kogoś z Europy Zachodniej może być szokiem że tutaj ludzie piją tak mocno alkohol na festiwalach (tam raczej lubią palić sensi). (...)

Propozycje
-Niech Państwo wezmą agencję reklamową która zrobi na festiwalu akcję przeciwko niszczeniu środowiska. To dla mnie oburzające by tak rozrzucać śmieci zaraz koło parku narodowego Ujście Warty.

Komentarze

Prześlij komentarz

Waszym zdaniem



Jak bardzo szybko opublikować swoje teksty lub wydarzenie?

Jak publikować swój tekst/ event?
Swoje wydarzenie lub pojedynczy tekst podeślij na adres email: adam(małpa)wieczorna.pl
Zaopatrz emajl w komunikatywny tytuł: będzie on tematem twojego artykułu/ wydarzenia.
Możesz dołączyć plik graficzny (formaty: jpg, png, gif). Wydarzenie lub tekst ukaże się natychmiast na stronie.
Osoby zainteresowane stałą współpracą otrzymują swoje konto: zgłoszenia na wydawnictwo(małpa)wieczorna.pl. Odwołania publikacji i skargi, wnioski o wycofanie publikacji proszę słać sms-em Tel. 0604443623