Pomysł na przedłużenie kolei dalekobieżnej z Zielonej Góry do RFN
Co generalnie sądzi UM Zielona Góra o pomyśle przedłużenia linii pasażerskiej kolei dalekobieżnej z Zielonej Góry do Guben lub Cottbus i uczynienia tam punktu przesiadkowego z systemu niemieckiej kolei dalekobieżnej i regionalnej na polską kolej dalekobieżną?
Co UM Zielona Góra myśli o pomysle przywrócenia takich połączeń jak Poznań- Lipsk lub Gdańsk- Poznań- Frankfurt nad Menem przedłużając linię kolei dalekobieżnej z Zielonej Góry do granicy niemieckiej? Torowisko na tym odcinku nadal istnieje, ale chyba jest zaniedbane. Wykorzystanoby linię Czerwieńsk- Gubin- Guben. Pociągi dalekobieżne kursowałyby ze zmiana lokomotywy z elektrycznej na spalinową na stacji w Zielonej Górze. Wg PKP PLK takie manewry na tej stacji są możliwe.
Pismo PKP PLK
Na linii kolejowej nr 358 na odcinku Czerwieńsk- Gubin prowadzony jest ruch towarowy. Linia jest przystosowana dla pociągów z prędkością 60-70 km /godz. Ewentualne wprowadzenie ruchu pociągów pasażerskich na tym odcinku, dla przewozów zagranicznych, na teren Niemiec – to kwestia leżąca po stronie operatorów pasażerskich.
Dla prowadzenia lokalnych przewozów pasażerskich, konieczne byłoby wykonanie prac odtworzeniowych w zakresie peronów i innej infrastruktury, koniecznej dla odprawy podróżnych, na stacjach i przystankach tego odcinka. Ruch pasażerski nie jest tu wykonywany od blisko 15 lat.
Natomiast manewry – polegające na zmianie lokomotyw z trakcji elektrycznej na spalinową – na stacji w Zielonej Górze są możliwe.
Bohdan Ząbek
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Joannitów 13
50-525 Wrocław
Komentarze
Prześlij komentarz