Kilka uwag po Lubuskim Forum Gospodarczym
Lubuskie Forum Gospodarcze 2009 zostało zdominowane przez polityków. Dopiero można było powiedzieć coś jako przedsiębiorca po 6 godzinach ich mów, opinii, komentarzy.
Tematem który przycisnął wszystko inne był transport. Istotnie, jak żartowali przedsiębiorcy w kuluarach, już po imprezie, a po swoich kontrahentów z zagranicy muszą wyjeżdżać aż na dworzec do Frankfurtu nad Odrą albo do Berlina. Francuscy partnerzy biznesowi dziwią się że ich polscy partnerzy na spotkanie z Zielonej Góry do Łodzi nie jadą koleją, tylko samochodem. Pani z jednego z urzędów rządowych opowiadała jak po kontrolę z Warszawy musiała jechać na jedyny dworzec kolejowy w okolicy znajdujący się na wyremontowanej linii którą pociągi jeżdżą relatywnie szybko, czyli do Świebodzina.
No cóż, takie to województwo. Wszyscy niemal dyskutanci dodatkowo narzekali że z południa Polski nad morze dziś jeździ się niemieckimi autostradami przez Berliner Ring. Zupełnie zapomnieli o jednej rzeczy- ekonomii. Tranzyt i budowa autostrad to rzecz deficytowa. Do tego się dopłaca. A po jaką cholerę dopłacać miliony i miliardy doi transportu towarów ciężarówkami? Po co? Cóż jest z tego dla regionu? Jakieś kilka złotych zysków które kierowcy zostawią na stacjach benzynowych? Więcej zmarnują koszty zewnętrzne ich przejazdu, te zanieczyszczenia, ten hałas. To zajęcie terenu pod drogi zamiast pod uprawy.
Czy ktoś tutaj coś liczył? Autostrady to przede wszystkim efekt tunelowy, miasta po drodze często korzystają bardzo niewiele, zresztą wszystko to jest policzalne, wystarczy zbudować model ekonomiczny, policzyć oszczędności w czasie przejazdu. To się bardzo często nie opłaca, o czym politycy nie chcą słyszeć. Ten sektor jest właśnie przez nich zdominowany, i to jest problemem. Pieniądze publiczne, które zarobiłyby więcej w innych dziedzinach, są przeznaczane na dopłaty do dróg i motoryzacji indywidualnej. I to w setkach milionów, miliardach.
Niech jeżdżą przez Niemcy. Jak ich stać na dopłaty.
Tematem który przycisnął wszystko inne był transport. Istotnie, jak żartowali przedsiębiorcy w kuluarach, już po imprezie, a po swoich kontrahentów z zagranicy muszą wyjeżdżać aż na dworzec do Frankfurtu nad Odrą albo do Berlina. Francuscy partnerzy biznesowi dziwią się że ich polscy partnerzy na spotkanie z Zielonej Góry do Łodzi nie jadą koleją, tylko samochodem. Pani z jednego z urzędów rządowych opowiadała jak po kontrolę z Warszawy musiała jechać na jedyny dworzec kolejowy w okolicy znajdujący się na wyremontowanej linii którą pociągi jeżdżą relatywnie szybko, czyli do Świebodzina.
No cóż, takie to województwo. Wszyscy niemal dyskutanci dodatkowo narzekali że z południa Polski nad morze dziś jeździ się niemieckimi autostradami przez Berliner Ring. Zupełnie zapomnieli o jednej rzeczy- ekonomii. Tranzyt i budowa autostrad to rzecz deficytowa. Do tego się dopłaca. A po jaką cholerę dopłacać miliony i miliardy doi transportu towarów ciężarówkami? Po co? Cóż jest z tego dla regionu? Jakieś kilka złotych zysków które kierowcy zostawią na stacjach benzynowych? Więcej zmarnują koszty zewnętrzne ich przejazdu, te zanieczyszczenia, ten hałas. To zajęcie terenu pod drogi zamiast pod uprawy.
Czy ktoś tutaj coś liczył? Autostrady to przede wszystkim efekt tunelowy, miasta po drodze często korzystają bardzo niewiele, zresztą wszystko to jest policzalne, wystarczy zbudować model ekonomiczny, policzyć oszczędności w czasie przejazdu. To się bardzo często nie opłaca, o czym politycy nie chcą słyszeć. Ten sektor jest właśnie przez nich zdominowany, i to jest problemem. Pieniądze publiczne, które zarobiłyby więcej w innych dziedzinach, są przeznaczane na dopłaty do dróg i motoryzacji indywidualnej. I to w setkach milionów, miliardach.
Niech jeżdżą przez Niemcy. Jak ich stać na dopłaty.
supra shoes
OdpowiedzUsuńprada sneakers
nike outlet
the north face uk
burberry outlet
redskins jerseys
ysl outlet
san francisco 49ers jerseys
troy polamalu jersey,ben roethlisberger jersey,antonio brown jersey,heath miller jersey,jack lambert jersey,le'veon bell jersey,santonio holmes jersey,kevin greene jersey,rod woodson jersey
moncler outlet
gucci outlet
chanel outlet
the north face outlet
miami dolphins jerseys
mulberry sale
lebron 12 shoes
hermes outlet online
stuart weitzman outlet
oakley sunglasses canada
dallas cowboys jersey
san antonio spurs jerseys
chicago bears jerseys
mizuno running
tim brown jersey,art shell jersey,kenny stabler jersey,john matuszak jersey,howie long jersey
ray ban sunglasses
mulberry handbags
jerome simpson jersey,marcus sherels jersey,phil loadholt jersey,tom johnson jersey
giants jersey
mbt shoes
ysl outlet online
moncler coats
chicago bulls jersey
kansas city chiefs jerseys
nike air max,nike roshe,nike huarache
coach outlet
wei20150708
cole haan outlet
OdpowiedzUsuńcoach canada
jordans
coach factory outlet
canada goose coats
red wing shoes
birkenstock sale
ralph lauren
polo ralph lauren outlet online
moncler
clb20180622